Dia Internacional de la Nena i la Dona a la Ciència

Avui, 11 de febrer, és el Dia Internacional de la Nena i la Dona a la Ciència i la Biblioteca Virtual ha preparat aquest especial temàtic per posar en valor la tasca que realitzen les dones en la ciència.

“Antigament, no era gens estrany que les dones patissin restriccions a l’hora d’accedir a l’educació. Sovint no se’ls permetia publicar articles científics. S’esperava que fossin bones esposes i mares mentre els seus marits portaven el pa a casa. (…) Les dones d’aquest llibre van haver de combatre aquests estereotips per desenvolupar la carrera professional que desitjaven. Van incomplir normes, van publicar sota pseudònim i van treballar pel simple plaer d’aprendre. Quan la resta posaven en dubte les seves capacitats, van haver de creure en elles mateixes”.

Dones de ciència 50 Pioneres valentes que van canviar el món. Rachel Ignotofsky