El Dia de les Dones Treballadores a les biblioteques

El Dia de les Dones Treballadores també es celebra a les biblioteques de Montcada. El dimarts 17 de març la Biblioteca Elisenda acollirà una experiència literària sobre les relacions de poder entre homes i dones basada en el llibre Terra baixa, d’Àngel Guimerà. La conductora de l’acte serà la directora de l’equipament, Gisela Ruiz (18 h).

A la biblioteca Elisenda també es podrà veure la mostra ‘Dones i Tecnologia. Una història poc explicada’, del 2 al 15 de març i el divendres 13 una hora del conte amb ‘Altres princeses’, de Vivi Lepori (18 h).

Pel que fa a la biblioteca Can Sant Joan, el divendres 27 de març les humoristes Oye Sherman (Maria Rovira) i Ana Polo oferiran el muntatge ‘Monòlegs Oye Polo’ (20 h).

Cartell guanyador. Autora Analía Álvarez

Enguany també es posa en marxa un procés participatiu amb motiu del 8M, ‘Les escriptores donen la cara’, que es canalitzarà pel portal Montcada Participa (participa.montcada.cat). Les propostes es podran enviar al web, o bé portar-les presencialment a les biblioteques, a partir del 10 de març.

El divendres 20 de març, a les 18.30 h, l’Auditori Municipal acollirà la lectura pública del llibre ‘Estimada Ijeawele: manifest feminista en quinze consells’, de Chimamanda Ngozi Adichie, a càrrec de 15 dones del municipi.

D’altra banda, les biblioteques visibilitzarem via Twitter (@bibsmir) el nostre fons Feminismes i LGTBI i hem elaborat aquesta guia de recursos sobre Dones i Neurociència fruit de la co·laboració de les biblioteques amb l’aula d’extensió universitària, que organitza aquest dimecres (Casa de la Vila, 18h) la segona conferència de l’any, titulada ‘Dona i neurociència’, a càrrec d’Anna Vale, professora de la Facultat de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Més informació del programa del Dia De les Dones Treballadores.