Tot a punt per la celebració del Sant Jordi

L’Ajuntament organitza prop d’una trentena d’activitats per celebrar Sant Jordi 2019. L’acte central serà la 29a edició de la Fira del llibre, el 23 d’abril al carrer Major i la plaça de l’Església. De 10.30 a 20 h hi haurà venda de llibres, roses i d’altres articles vinculats a la festivitat, càrrec d’entitats, partits polítics i establiments comercials. A la plaça de l’Església hi haurà activitats per dinamitzar la Fira; de 10 a 14 h, les biblioteques al carrer; a les 17 h, un taller d’il·lustració i contes per a la canalla i a les 18 h, la proposta ‘Un món de contes’.

El programa de Sant Jordi 2019 comença, però, setmanes abans. El pròxim dimarts, 2 d’abril és el Dia Internacional de la Literatura Infantil i Juvenil, a la qual Montcada i Reixac dedica enguany un any commemoratiu. En aquest marc, la Biblioteca Elisenda (Tarragona, 32) oferirà aquest dia el taller Vesteix-te de conte (17.30 h). També el 2 d’abril, la Biblioteca Can Sant Joan (Turó. 45) organitzarà l’acte ‘Guinnes World Record: nenes i nens llegint’, a les 18 h. Cal inscripció prèvia. D’altra banda, el 2 d’abril s’inaugurarà l’exposició ‘L’auca del soterrament’, de Carlos Azagra, a la Casa de la Vila (Major, 32), a les 19.30 h. La mostra es podrà visitar fins al 18 d’abril i forma part del programa de les Jornades del Soterrament 2019.

El 5 d’abril, la Biblioteca Elisenda acollirà l’Hora del conte El Bum i el tresor del pirata, de la companyia Homenots (18 h). A les 21 h es representarà Rumors, a càrrec de Dèria Teatre, a l’Auditori Municipal. El muntatge està inspirat en poemes del dramaturg i poeta alemany Bertolt Brecht i forma part del Poeticae 2019. L’entrada té un preu de 5 euros i la recaptació es destinarà a Montcada Solidària. També dins del cicle de poesia, el 6 d’abril hi haurà el recital Mimoses, a l’església de Reixac (18 h), amb els grups Niu d’Art&Senders i persones convidades.

El reconegut escriptor català Jordi Sierra i Fabra visitarà la Biblioteca Can Sant Joan el 8 d’abril (18 h), dins del programa Lletres en Viu, amb la col·laboració de la Institució de les Lletres Catalanes. El llibre juvenil ‘Camps de maduixes’, sobre la relació del jovent amb les drogues, i la saga protagonitzada per l’inspector Mascarell són algunes de les seves obres més reconegudes.

Més informació: web de l’Ajuntament de Montcada i Reixac