L’Ajuntament de Montcada i Reixac i el Consorci del Parc de la Serralada de la Marina van signar el 2011 un conveni de cooperació per a la creació del Centre de Documentació del Parc de la Serralada de Marina, ubicat a la Biblioteca Municipal Elisenda de Montcada.

El Centre de Documentació ofereix des del setembre de 2011 un servei bibliogràfic i documental adreçat a la recerca científica, planejament i gestió que es realitza en l’àmbit del Parc de la Serralada de Marina.

L’objectiu del centre és centralitzar tota la documentació que existeix en relació al parc i la que es generi sobre temes culturals, patrimonials, científics i de gestió i poder atendre, així, la creixent demanda per part d’estudiosos, investigadors, entitats i centres educatius referits a l’espai natural. El centre de documentació també dóna suport a estudis i investigacions que duu a terme l’òrgan gestor del parc; promou programes de divulgació i informació sobre l’espai natural; i ofereix informació sobre diferents recursos, com itineraris, programes pedagògics i culturals, publicacions, etc.

El servei ofereix més de 150 documents, com llibres, treballs d’investigació, cedès, itineraris i contes, sobre aquest entorn natural que abasta els municipis de Montcada i Reixac, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Tiana i Sant Fost de Campsentelles. La documentació es pot consultar en l’horari habitual de la Biblioteca Elisenda.

La seva base de dades bibliogràfiques es pot consultar per Internet: Catàleg de la Xarxa de Parcs Naturals de Catalunya.

Més informacióCentre de Documentació del Parc de Serralada de Marina