L’Ajuntament de Montcada i Reixac i el Consorci del Parc de la Serralada de la Marina van signar el 2011 un conveni de cooperació per a la creació del Centre de Documentació del Parc de la Serralada de Marina, ubicat a la Biblioteca Municipal Elisenda de Montcada.

El Centre de Documentació ofereix des del setembre de 2011 un servei bibliogràfic i documental adreçat a la recerca científica, planejament i gestió que es realitza en l’àmbit del Parc de la Serralada de Marina.

L’objectiu del centre és centralitzar tota la documentació que existeix en relació al parc i la que es generi sobre temes culturals, patrimonials, científics i de gestió i poder atendre, així, la creixent demanda per part d’estudiosos, investigadors, entitats i centres educatius referits a l’espai natural. El centre de documentació també dóna suport a estudis i investigacions que duu a terme l’òrgan gestor del parc; promou programes de divulgació i informació sobre l’espai natural; i ofereix informació sobre diferents recursos, com itineraris, programes pedagògics i culturals, publicacions, etc.

El servei ofereix més de 150 documents, com llibres, treballs d’investigació, cedès, itineraris i contes, sobre aquest entorn natural que abasta els municipis de Montcada i Reixac, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Tiana i Sant Fost de Campsentelles. La documentació es pot consultar en l’horari habitual de la Biblioteca Elisenda.
La seva base de dades bibliogràfiques es pot consultar per Internet: Catàleg de la Xarxa de Parcs Naturals de Catalunya.

Més informacióCentre de Documentació del Parc de Serralada de Marina

Agenda del programa Gaudim als Parcs

Catàleg col·lectiu de la Xarxa de Parcs

Passejades guaides al Parc de la Serralada de Marina (2023)

10a edició del Concurs de Fotografia del Parc de la Serralada de Marina.