OBJECTIUS

·  Descobrir els àlbums il·lustrats com element de dinamització i descoberta de noves formes de lectura i escriptura.

·  Desenvolupar l’esperit emprenedor, la participació, el pensament crític dels joves.

·  Promoure estratègies de treball/dinamització centrats en la participació directa, el diàleg i l’escolta.

·  Promoure una comunitat de pràctica orientada a explorar noves estratègies, eines i mètodes adreçat al públic jove.

·  Què podem fer a la biblioteca?

·  Pautes de comportament.

·  Quin tipus d’informació hi podem trobar.

·  Dinàmica vivencial BAT.

CARACTERÍSTIQUES
La visita consta de dues parts: una sobre el funcionament de la biblioteca i una altra de dinàmica vivencial i experimentació i reflexió en tres àmbits clau: l’art, la filosofia i la literatura, en concret, l’àlbum il·lustrat.

Es farà una dinàmica o una altra en funció del BAT que tingui disponible la biblioteca en el moment de concretar la data.

BAT 1: Allò que no es veu
Flotante de David Weisner
Llegir i llegir-se: Obrir allò que està per fer, per pensar i continuar.

BAT 2: El que dius i el que no dius
L’univers Than, La cosa perduda de Shaun Tan
Llegir i llegir-se; tot jugant amb les paraules i imatges, donem significat al món exterior i a un mateix.

BAT 3: La lluita
L’enemic de Davide Cali
Llegir i llegir-se: La lluita entre un mateix i el món.

BAT 4: Somni o desig
El higo más dulce de Chris van Allsburg
Llegir i llegir-se, fantasiar, anhelar, desitjar i dormir per somiar com a camí a la felicitat.

BAT 5: Després del després
L’univers Jimmy Liao.
Llegir i llegir-se, ajuntar les peces del puzle de la vida i tornar-se a veure.

BAT 6: Idem x Idem
Sobre la identitat sexual.

BAT 7: Rumore, rumore
Sobre la idea de rumor, prejudici i estereotip.