OBJECTIUS
• Aprendre com és el comportament correcte a les biblioteques, quines coses es poden fer i quines no.
• Aprendre quins documents trobem a les biblioteques.
• Conèixer l’existència de les sales per estudiar, fer deures, llegir en veu alta…

• Benvinguda a l’exterior de la biblioteca (dins de l’edifici, al hall).
• A la sala infantil trobaran un edifici on viuen els protagonistes d’una sèrie de contes infantils, però l’edifici està en flames!
• Entre tota la classe podran apagar el foc i fer un tastet de llibres relacionats amb els oficis, incloent els bombers.
• Els hi ajudarem a distingir entre l’àrea de coneixements i la de ficció, així com els còmics i les revistes infantils.
• Els hi explicarem la distinció per gomets de colors i edats, així com un tastet del concepte de signatura.

DESENVOLUPAMENT DEL PROGRAMA
• Visitarem la sala infantil per mostrar-los les diferents seccions.
• L’espai estarà protagonitzat per llibres amb la temàtica dels oficis, i els hi donarem una estoneta per fer un tastet de llibres.
• Trobaran un edifici amb molts pisos en flames i els personatges dels contes encara a dins.
• Les flames les podran treure responent una sèrie de qüestions relacionades amb el correcte comportament a les biblioteques, per això es transformaran en autèntics bombers.
• Explicació d’un a tres contes.
• Per finalitzar els hi recordarem que es poden fer el carnet de la biblioteca de manera gratuïta i així podran continuar practicant les pautes de comportament.