La Biblioteca Elisenda de Montcada és centre col·laborador d’ACTIC (Acreditació de Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació) des del passat mes de juliol. Durant aquest temps, 115 persones han realitzat les proves a la biblioteca per aconseguir algun dels certificats: bàsic, mitjà o avançat.

Els exàmens consisteixen en una prova per ordinador que s’avalua automàticament. Per sol·licitar cita per fer la prova i registrar-se en l’entorn ACTIC, cal adreçar-se al web actic.gencat.cat.

Davant de l’augment de la demanda, hem anat ampliant horaris. Actualment es pot demanar hora per fer la prova els dilluns, dimarts i dimecres a les 15.30 h i els dijous, divendres i dissabtes a les 10h. És a dir, tots els dies d’obertura de l’equipament.

Recordeu que a les biblioteques també disposem de llibres de tots els nivells d’ACTIC per tal de preparar l’examen.

L’ACTIC és una certificació que demostra les competències sobre tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) de qualsevol persona. Les persones que superen satisfactòriament la prova obtenen un certificat (bàsic, mitjà o avançat) que emet la Generalitat i que els possibilita acreditar un determinat nivell (1, 2 o 3, respectivament) de competències en TIC davant de qualsevol empresa o administració. Aquests certificats són una eina que pot facilitar l’obtenció d’una feina, la promoció professional, l’accés a eines d’aprenentatge virtual o l’obtenció d’una certificació professional.

Els entorns de treball a què es refereixen els continguts de l’ACTIC inclouen no només els ordinadors personals clàssics, sinó el conjunt d’eines TIC (tauletes, telèfons mòbils, sistemes GPS…). L’ACTIC avalua la competència digital de la persona i no les habilitats en l’ús de productes concrets (ja es tracti de maquinari o de programari). Incorpora el coneixement de conceptes essencials relatius a la societat de la informació, la societat en xarxa i la cultura digital. Un element fonamental que inclou són les bones pràctiques, orientades a l’eficiència, l’ergonomia, el medi ambient i el respecte als drets i al treball de les altres persones.

L’acreditació de la Biblioteca Elisenda com a centre col·laborador d’ACTIC és una acció inclosa en el pla d’acció 2021 de les biblioteques de Montcada i Reixac, ja que una de les línies de treball d’aquest programa marc és contribuir a la reinserció laboral de la ciutadania.