Sota el lema ‘Parcs naturals sí, però amb civisme’, la Xarxa de Parcs Naturals ha engegat una campanya divulgativa de sensibilització ambiental per recordar l’actitud que cal mantenir durant la nostra visita o estada en el medi natural. Amb aquest propòsit, s’han elaborat materials diversos com cartells, pancartes, bàners, capçaleres per a les xarxes socials, etc. que estan disponibles a la pàgina web parcs.diba.cat/civismealsparcs i s’han posat també a disposició dels municipis de la província.

Els confinaments viscuts per la pandèmia de la COVID-19 i les desescalades successives han provocat que molts visitants hagin anat als espais naturals, especialment quan no es podia sortir més enllà de l’entorn proper.

Malauradament, aquesta sobrefreqüentació ha generat força problemes per al medi natural, la població rural resident i, fins i tot, entre els mateixos visitants. És per això que des de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona s’ha posat en marxa una campanya divulgativa de sensibilització ambiental per recordar l’actitud que cal observar durant la nostra visita o estada als parcs naturals: acampar a les zones habilitades, emportar-se les deixalles a casa, descansar i menjar a les àrees d’esplai, portar al gos lligat, anar pels itineraris i camins senyalitzats, no fer foc o circular a la velocitat permesa, son alguns dels consells.