La Biblioteca haurà de tancar el 26 i 27 de juny per canviar els taulells

El desembre de 2012 va obrir les portes la Biblioteca Camp de l’Arpa-Caterina Albert, la primera biblioteca pública de la ciutat amb servei d’autopréstec. D’aleshores a ençà diverses biblioteques han anat incorporant aquesta eina que modernitza i agilitza el servei de préstec gràcies al finançament de la Diputació de Barcelona. Ara és el torn de la Biblioteca Elisenda de Montcada.

Aquests darrers mesos, l’equip de la biblioteca hem treballat de valent per enxipar i programar tots els documents i adaptar-los a aquest nou sistema. En els proper dies adaptarem també els taulells i és per aquest motiu que l’Elisenda haurà de tancar els dies 26 i 27 de juny. Quan tornem a obrir, el 28 de juny a les 15h, quedarà inaugurat l’autopréstec a la Biblioteca!

La implementació de la tecnologia RFID, permet la millora del servei de préstec, ja que facilita l’autonomia dels usuaris amb un sistema segur, compacte i fiable. Des de les màquines d’autopréstec els mateixos usuaris fan la gestió del préstec i del retorn dels documents.

• El servei d’autopréstec permet a l’usuari:
  • Endur-se documents en préstec i retornar-los
  • Consultar l’estat del seu compte
  • Renovar els préstecs
  • Recollir les seves reserves de documents directament a la prestatgeria de reserves

Com funciona el RFID?

La identificació per radiofreqüència o RFID (de l’anglès Radio Frequency Identification) és una tecnologia que permet transmetre dades sense fils, a través d’ones de ràdio. Així, els xips i els lectors RFID substitueixen les tecnologies de codis de barres i permeten d’endur-se o retornar diversos documents al mateix temps en una única operació.

Els dispostius, de funcionament senzill, disposen de pantalles tàctils que indiquen els passos que cal seguir en les diferents transaccions que s’hi poden fer. A més, al final de cada procés imprimeixen un rebut amb el resum de les operacions fetes.