Montcada i Reixac es prepara per a la Diada per l’alliberament LGTBI 2023. Des d’ahir, 26 de juny, a la Casa de la Vila es podran recollir banderes LGTBI-inclusives, fins esgotar existències.

El dijous dia 29, la Biblioteca Elisenda (Tarragona, 32) acollirà una sessió de contacontes, ‘Liu’ (18 h), una proposta familiar per a infants a partir de 5 anys, a càrrec de Gigi la Fox.

A més a més, dissabte 1 de juliol a les 19h, a la plaça de l’Església tindrà lloc el muntatge teatral ‘¿Éstas son las cosas con las que tenemos que aprender a vivir?’, a càrrec de la companyia Tirititrans Trans Trans. El show drag, que tant d’èxit va tenir l’any passat, començarà a les 20 h i comptarà amb les actuacions de la montcadenca Chloe Vittu, Daphne Monroe, Santa Maria i Joan 0h. La festa finalitzarà amb l’actuació de DJ Coolkid 2000.

El programa amb motiu de la Diada per l’Alliberament LGTBI la coordina l’Ajuntament de Montcada i Reixac, amb la participació de Can Tauler, les biblioteques i la Taula LGTBI del municipi.

Fons especial Feminismes i LGTBIQ+ a les biblioteques

Les biblioteques de Montcada tenim un centre d’interès “Feminismes i LGTBIQ+”, que va nèixer amb l’objectiu de millorar l’accessibilitat i la difusió d’un fons documental amb una forta demanda social, amb la voluntat d’esdevenir una eina al servei de la ciutadania contra qualsevol tipus de discriminació, i per garantir la igualtat real de drets i oportunitats per a totes les persones i en tots els àmbits de la vida.

Hi trobareu una selecció documents en diversos formats sobre feminismesdesigualtat de gènerecondicions socialsautodefensa feministanoves masculinitatssexualitat, etc. També publicacions sobre identitat sexual i el col·lectiu LGTBIQ+: lesbianismehomosexualitattranssexualitatteoria queer, història, activisme, discriminació, relats personals, etc.

Els documents d’aquest centre tenen un pictograma lila especial i estan integrats a la col·lecció.