L’Ajuntament de Montcada i Reixac posa en marxa aquest mes de novembre el programa CulturaMent, una nova iniciativa promoguda per la Diputació de Barcelona que consisteix a oferir projectes culturals per activar les capacitats de les persones amb principi de demència o d’altres afectacions vinculades a la salut mental i integrar-les dins l’oferta cultural del municipi.

Montcada i Reixac és un dels dotze municipis de la província de Barcelona on s’executarà aquesta acció, l’únic del Vallès Occidental. Es tracta d’un aprova pilot adreçada a persones grans amb principi de demència i al personal que en té cura.

CulturaMent pretén, mitjançant projectes culturals, millorar l’estat d’ànim de les persones participants, establir la interacció personal, potenciar-ne el coneixement cognitiu i l’atenció, així com eliminar barreres socials respecte la salut mental. En aquest marc, Montcada i Reixac presenta cinc propostes vinculades a l’art, la música, la memòria col·lectiva, la lectura i la fotografia.

L’activitat que es farà a la Biblioteca Elisenda és un taller de lletra, de tres sessions, que té com a objectiu fer servir la lectura com a eina de comprensió i com a estímul. Serà els dies 17 i 24 de novembre i 1 de desembre a les 11h. Les altres propostes son un taller d’arts plàstiques, un de percussió, un altre de memòria col·lectiva i visites guiades a PhotoMontcada.

Les inscripcions s’hauran de fer de forma presencial, del 18 al 29 d’octubre, a les oficines de la Regidoria de Cultura i Patrimoni (Major, 32), de 9.30 a 14 h, de dilluns a divendres (cultura@montcada.org). En el moment de fer la inscripció caldrà omplir un full, que també es pot descarregar en aquest enllaç.