El 25 de setembre de 2015 va ser aprovada per l’Assemblea General de Nacions Unides l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible, amb els objectius d’erradicar la pobresa, lluitar contra la desigualtat i la injustícia, i posar fre al canvi climàtic, entre altres. Aquesta agenda marcarà l’acció global pel desenvolupament fins a l’any 2030 i, conjuntament amb la resta d’agendes globals, configura un full de ruta d’actuació connectat entre si per a assolir un objectiu comú: el desenvolupament mundial sostenible.

En aquest marc, creiem que les biblioteques públiques d’arreu del món tenim un gran potencial per contribuir a l’assoliment dels 17 objectius de desenvolupament sostenible, els anomenats ODS. I és amb aquesta idea que des de les Biblioteques de Montcada i Reixac hem començat a treballar.

Avui les Biblioteques Elisenda de Montcada, la Biblioteca Josep Jardí de Santa Perpètua de Moguda i la Biblioteca Municipal de Ripollet hem inaugurat una mostra amb una breu explicació de cadascun dels objectius. A més a més, us hem fet una petita selecció de documents disponibles a la Xarxa de Biblioteques Públiques de Barcelona, que podeu trobar també en aquest enllaç.

També al blog hem obert un apartat sobre “ODS i Agenda 2030” on us anirem explicant tota la informació i totes les accions que anem fent en relació a aquesta fita durant els propers anys.

Les Biblioteques de Montcada formen part del Grup de Biblioteques associades a la UNESCO, creat l’any 1995 per difondre els objectius de l’Organització de les Nacions Unides per a la Educació, la Ciència i la Cultura.

Les biblioteques que formen el grup actualment tenen molt en compte la seva funció social, educativa i integradora.

Model de cartell que forma part de la mostra